توی این مطلب قصد دارم راجب موضوع جذاب کارگاه های گلدوزی براتون توضیح بدم.

خوشبختانه تنوع کارگاه های گلدوزی انقدرررر زیاده که با توجه به کارتون گزینه های متنوعی برای انتخاب دارین.

نقش کارگاه گلدوزی نگه داشتن یکپارچه به صورت صاف برای ماست که بتونیم انواع کارهای هنری مون رو به راحتی روی پارچه انجام بدیم

کارگاه فقط برای گلدوزی نیست، برای سایر هنرهایی که روی پارچه اجرا میشه مثل ربان دوزی، جواهردوزی ، شماره دوزی و … هم وجود کارگاه توی ابزار کار ضروریه.

انتخاب نوع کارگاه بستگی داره که چه کاربردی رو در نهایت براش انتخاب کنید، خیلی از مواقع از خود کارگاه به عنوان قاب نهایی کار استفاده میشه، پس بهتره که بریم سراغ کارگاه هایی که زیبایی بصری هم داشته باشن

اما اگر فقط برای ابزار کار مورد استفاده تون هست، از انواع کارگاه های با قیمت مناسب هم می تونید استفاده کنید.

انواع کارگاه های پلاستیکی، چوبی ، ژله ای، انبری و … توی خرازی ها موجوده .
جنس پلاستیکی خیلی تنوع داره و از مدل های ارزون قیمت تا کیفیت بالا و گرون قیمت رو شامل میشه.

سایز کارگاه ها هم مختلفه و شما باید با توجه به کارتون سایز کارگاه موردنیاز رو تهیه کنین.
قطر هر کارگاه معرف سایزشه.

  • از بهترین کارگاه های با جنس پلاستیک، کارگاه های شیاردار تولیپس هستن که مدلی مقرون به صرفه و با کیفیت محسوب میشه. پیشنهاد من برای شروع کار، تهیه این نوع کارگاه هست. تنوع رنگ در این مدل زیاده و حتی برای استفاده به عنوان قاب نهایی کار هم زیبا هستن.
  • کارگاه های ژله ای معمولا به عنوان قاب نهایی کار استفاده میشن و اگر قصدتون دوخت دیوارکوبه بهتره که از اول کارگاه ژله ای با رنگ دلخواه تون خریداری کنین. رایج ترین کارگاه ژله ای، مدل طرح چوب هست که برای استفاده به عنوان قاب دیوارکوب شکل زیبایی داره. نوع کارگاه ژله ای با کیفیت های متفاوتی در بازار موجوده. کارگاه ژله ای با شکل های مختلفی تولید میشه، به غیر از مدل دایره، در شکل های مربع ، بیضی ، چندضلعی و … موجوده. از مزیت های دیگه کارگاه های ژله ای تنوع رنگ بالاست.
  • کارگاه های انبری یا اهرمی از دو تکه فلزی و پلاستیکی ساخته شدن، این کارگاه ها پارچه رو در محکم ترین حالت ممکن نگه می دارن و در حین دوخت و دوز دیگه پارچه شل نمیشه. تنوع سایز در این نوع کارگاه زیاده و کوچکترین سایز این مدل قطر ۸ سانتی متری داره ، به همین علت کارگاه مناسبی برای گلدوزی های ظریف و کوچک مثل انواع اکسسوری گلدوزی هست. این کارگاه ها تولید برند نورگه ترک هستن. کارگاه انبری برای هنر جواهردوزی خیلی مناسبه.
  • کارگاه های چوبی نوستالوژی ترین شکل کارگاه گلدوزی هستن و زیبایی خاص خودشون رو دارن. بهترین نوع کارگاه چوبی برند نورگه ترک هست که تنوع سایز زیادی هم داره. بعد از این، کارگاه های چوبی بامبو کیفیت مطلوبی دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *